Skip to main content

خواص عناب ، برای جوش و رحم و لاغری و دیابت و سرماخوردگی یبوست در بارداری

خواص عناب

خواص عناب ، برای جوش و رحم و لاغری و دیابت و سرماخوردگی یبوست در بارداری
خواص عناب ، برای جوش و رحم و لاغری و دیابت و سرماخوردگی یبوست در بارداری همگی در سایت سیب انبه .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواد مواد سایت است مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.
دانستن خواص مواد غذایی خیلی مهم است.امروزه علم ثابت کرده است که داروی تمامی بیماری ها در طبیعت است.در قرآن هم نام بسیاری از میوه ها برده شده است.
از جمله این میوه ها می توانی به میوه های انار، زیتون،‌ خرما،‌ انجیر و انگور اشاره کنیم.این میوه ها علاوه بر جنبه خوراکی که دارند از جنبه دارویی و اثرات درمانی نیز بسیار مهم هستند و همواره در طب سنتی و طب نوین برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه شده اند.
اهمیت میوه هایی مانند انجیر و زیتون آنقدر زیاد است که خداوند در قرآن به آنها قسم خورده است و و در آیات متعددی از میوه های انار ، انگور و خرما نام برده شده است.
قرآن کتاب آسمانی و از معجزات پیامبر اکرم (ص) است که تمامی مطالب علمی آن از سوی محققان با انجام تحقیقات و پژوهش های متعدد به اثبات رسیده است.
از جمله مواد غذایی که در قرآن از آنها نمام برده شده است می توانیم به خیار و موز و پیاز و سیر و ترنجبین و حنا و زنجبیل و عدس و کدو اشاره کنیم.

خواص عناب برای جوش

جالب است بدانید که عناب و روغن آن خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد چربی دارد و برای درمان جوش و آکنه جزو بهترین درمان های خانگی هستند.
هنر این روغن اسن ایت که بخش هایی از پوست که پوشانده نمی شود و منافذ بسته را باز می کند و اجازه نمی دهد جای زخمی در بدن باقی بماند.
برای درمان لکه ها هم می توانیم از روغن عناب استفاده کنیم و اب مصرف زیاد روغن عناب اندازه منافذ پوست کم می شود و ترشح روغن کنترل شده و از بازگشت اکنه و جوش جلوگیری می شود.
فایده دیگر این روغن خاصیت سم ردایی پوست است که اگر پوست سم زدایی شود دیگر جوش و کورک و اکنه در ان رخ نمی دهد.
عناب داری خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است که این خاصیت در پیشگیری و درمان جوش و اکنه خیلی موثر است.
برای درمان جوش می توانید آب یا عصاره عناب را به صورت ماسک روی پوست خود بزنید.

فواید برای رحم

این میوه برای درمان نازایی مفید است.
باید توجه داشت که زیاده‌ روی در خوردن عناب باعث کم شدن قدرت و غرایز جنسی در فرد می‌‌شود ولی مصرف متعادل آن به رفع اختلالات جنسی و نازایی در زنان و مردان کمک می‌کند.

خواص عناب برای لاغری

یکی از دلایلی که این میوه برای لاغری مفید است این است که بسیار کم کالری است و سرشار از فیبر و پروتئین است که با مصرف آن دچار بی اشتهایی می شویم و از پر خوری جلوگیری می کند و فرد را رفته رفته لاغر می کند.
یکی از بدترین چربی ها در بدن چربی شکمی است ولی از دیگر نکاتی که در مورد این میوه موجود است این است که جوشانده برگ آن کاهش دهنده چربی شکم است و به لاغری کم می کند.

فواید برای دیابت

مصرف عناب باعث کاهش شدید قند خون می شود پس اگر دیابت دارید باید در خوردن آن تعادل را رعایت نمایید.
توجه داشته باشید که مصرف عناب می‌تواند برای مبتلایان به دیابت خطرناک است ، زیرا این میوه حاوی شماری از کربوهیدرات‌های بسیار پیچیده است و می‌تواند بر سطح قند خون مصرف کننده تاثیر منفی بگذارد.

Comments

Popular posts from this blog

تعبیر خواب گم شدن سگ خانگی ، معنی دیدن گم شدن سگ خانگی در خواب

کارهای روزمره ای که دندان هایتان را خراب می کند

شعر در مورد کودکی ، پیری و معصومیت کودک از شهریار و مولانا